Hoe werken wij bij Wilmo?
Op deze pagina ga ik uitleggen hoe wij werken bij Wilmo, op die manier krijg je een beeld van hoe het is om bij Wilmo binnen te komen.
Onze kaartjes
Bij Wilmo beginnen we altijd met een kaartje, dit is een blauwe (voor jongens) of een rode (voor meisjes). Op dit kaartje staan de postcode, de voornaam en de achternaam van het kind, dit is dat ook de manier waarop wij zoeken in ons klantenbestand. Eerst op de postcode en dan op de achternaam. Onder de naam houden wij secuur de groei in de gaten, dit betekent dat elke keer als je bij ons komt meten dat wij dit netjes opschrijven. Op deze manier krijgen wij een beeld van hoe jouw kindje groeit en welke maat hij/zij nodig heeft. Ook de stand van de voeten zetten wij op dit kaartje, deze blijft bij ons zodat je zelf het kaartje niet kwijt kunt raken. Al deze gegevens zijn goed voor ons om te bewaren ons omdat we bij een volgende keer in kunnen spelen op de groeiprognose en verbetering van de voetstand.
Meten
Ook vind Wilmo het belangrijk om de voetjes van je kind meten, dit doen wij bij kindjes die nog niet los kunnen staan met een schuif latje. Zodra je kind staat/losloopt (afhankelijk van de kracht van je kleine) meten wij met een elektronisch meet apparaat. Met dit apparaat kunnen wij de exacte lengte en breedte van de voet berekenen, ook zien wij hoeveel ruimte je nog in een bepaalde schoen zou moeten hebben.
Eventueel spiegelen
Daarnaast kijken wij ook altijd nauwkeurig naar de stand van de voetjes. Staan de voetjes te ver naar binnen of zet je kind de voetjes te ver naar buiten? Dan zullen wij dit op tijd constateren en daar op inspringen. Allereerst zetten wij je kind op een spiegel. Door 1 van onze eigen Wilmo podologen wordt hier nauwkeurig gekeken wat de stand van de voeten is. Op deze spiegel kan er goed naar de onderkant van de voet worden gekeken om te keken wat voor soort voet het kind heeft (plat of hol bijvoorbeeld) tegelijkertijd wordt er ook gekeken naar hoe de enkels in verhouding met het been staan, hierbij wordt uiteraard rekening gehouden met de leeftijd van het kind. Mocht het nodig zijn dan maken wij een simpele correctie in de schoenen die later worden uitgezocht zodat de juiste spieren worden gestimuleerd om te gaan werken, dit zorgt er voor dat in een combinatie met goede schoenen en een goede correctie de voeten zeker kunnen verbeteren.
Schoenen passen
Aan de hand van de gegevens die wij hebben gaan we schoenen passen. We kijken dus welke schoenen er breed of smal zijn, hoe deze in de lengte uitvallen en hoe de wijdte van de schoen is. Bij Wilmo heb je enorm veel keuze! Hebben we de juiste schoen gevonden? Dan maken we er de eventuele correctie in, dan schrijven we op het kaartje wat de aankoop is, dit is gelijk je garantie. Zo kunnen we bij Wilmo ten alle tijden bekijken wat wanneer gekocht is en mocht er iets niet helemaal goed zijn kunnen wij dat op deze manier netjes oplossen. Ook staat alles in de computer zodat we geen gegevens kunnen verliezen.
Onze service
Service heeft bij Wilmo een hoge prioriteit. Zo hebben wij onze eigen reparatie afdeling en kunnen wij alles meestal per direct oplossen denk hierbij aan kapotte neuzen, ritsen die stroef gaan of juist steeds naar beneden glijden, beschadigingen op de schoen, kapotte veters en noem maar op. Vaak is dit gratis of tegen een kleine vergoeding. Wij zijn 7 dagen in de week open en daarom altijd te bereiken. Wij lossen altijd alle klachten netjes op.
Onderhoudsartikelen
Ook hebben we bij Wilmo vrijwel altijd alle onderhoudsartikelen op voorraad, elke leersoort heeft natuurlijk een andere verzorging nodig. Hierin kunnen wij ook altijd goed adviseren, zo bent u ervan verzekert dat u de juiste producten gebruikt bij de gekozen schoenen. Want als je goede schoenen koopt, moet je ze ook juist verzorgen!
Ik hoop dat je nu een duidelijk beeld hebt van hoe wij werken. Heb je nog vragen? Stel deze dan gerust!
Didi Willemsen
Volg ons op